STANDPUNTEN

Deelauto’s.

Transport ondergronds.

MOTIVATIE

2020

Het gebruik van deelauto’s wordt gestimuleerd. Het bezit van een privé eigen auto wordt extra belast.

Upod

Het doel is om alle snelwegen en stadsverkeer te vervangen door Upod transport. Het gebruik van auto’s en vrachtwagens zal dan uiteindelijk verdwijnen.

Het vervoer van mensen en goederen kan ondergronds.
Mensen of goederen worden in Upods geplaatst.

blauw: Upod. In dit voorbeeld bevat de Upod een auto.

De Upod is als een lichtgewicht doos (pod) die ondergronds (Underground) reist.
Het heeft de grootte van een kleine container met een lengte van 6 meter, een breedte van 2 meter en een hoogte van 2 meter.

Een Upod kan het volgende bevatten:

  • 6 mensen of
  • Een kleine auto of
  • 2 pallets of
  • 2 personen met fietsen of
  • Vee

Tunnels

Upods gaan door ondergrondse tunnels, zoals een metronetwerk.
Deze Upod-tunnels zullen over de hele wereld zijn. En alle tunnels zijn verbonden.

Transmissie
In de tunnels zijn er geen rails op de grond.
Aan beide zijkanten van de Upod zit een sterke massieve balk die van voor naar achter loopt; aan de linker- en rechterkant van de Upod; als rails.
Aan de wanden van de tunnel bevinden zich rijen wielen die de balk van de Upod op 3 hoeken ondersteunen: een verticaal geplaatst wiel onder de balk, een verticaal geplaatst wiel bovenop de balk en een derde horizontaal geplaatst wiel vanaf de zijkant.
De wielen zijn als autobanden; stevige wielen omdat we geen lekke banden willen.
De beide balken langs elke kant van de Upod hebben een punt aan de voorkant, waardoor het gemakkelijker is om door de rijen wielen te bewegen. Zie de tekening hieronder.

De zijbalk van de Upod beweegt door de rij met wielen.

De Upod heeft geen motor, maar wordt door de rij van wielen geduwd.
De aan de buitenkant geplaatste horizontale wielen worden aangedreven door een elektromotor.
Upods kunnen in 2 richtingen bewegen.

Opstappen
Er moeten veel plaatsen zijn waar mensen of goederen een Upod kunnen binnengaan om toegang te krijgen tot het tunnelsysteem.
Deze instappunten zijn drive-on.
Binnen de Upod gebruiken mensen een veiligheidsgordel.
Je komt bovengronds de Upod binnen en geeft je bestemming. Vanaf de drive-on zal de Upod naar beneden reizen, tot vele meters onder de grond en dan horizontaal reizen tot je bestemming
Op de bestemming komt de Upod weer naar boven en kunt u uitstappen of kunnen goederen worden opgehaald.

Rustplaatsen
Upods hebben geen toiletten. Als je naar het toilet moet of naar een restaurant moet, geef je de Upod de opdracht om naar boven te komen.
Er zullen om de 30 kilometer langs de tunnels rustplaatsen zijn.

Reisbestemming
Alle besturing van Upods wordt gedaan door computersystemen.
Vooraf reserveren van plaats op het Upod-systeem is het beste.

Aan boord
Een Upod heeft elektriciteit. Je hebt dus licht, internet en tv.
En u kunt uw elektrische auto tijdens transport opladen in de Upod.
Er is altijd een fysieke verbinding van de Upod naar de tunnelwand om elektriciteit te krijgen.
Upods zijn geen privé bezit. De Upods kan alleen tijdens transport worden gebruikt.

Wrijving
Upods hebben vleugels aan de zijkanten.
De positie van de vleugels wordt geregeld door de computer. Bij een snelheid van 80 km / uur heffen deze vleugels de Upod op, waardoor wrijving wordt verminderd.
Dit heffen is hetzelfde principe dat wordt gebruikt door vliegtuigen.
Maar de horizontaal geplaatste wielen aan de buitenkant zullen het contact met de Upod-balken niet verliezen en de aandrijving verzorgen.

Grenzen aan km
Iedereen krijgt of koopt een aantal km-gebruik van Upod-reizen.
Op deze manier kan de overheid de hoeveelheid verkeer regelen.
Op sommige momenten van de dag is het misschien duurder om Upod-reizen te gebruiken.

Planning

De installatie van het Upod-systeem is eenvoudig en intergratie met bestaande transportsystemen is mogelijk.
De Upod kan dus geleidelijk het meeste transport over nemen.

Deel op facebook !